در حال حاضر يكي از چالشهاي اصلي درآمدي كشاورزان، نحوة عرضة محصولات توليدي در بازار مصرف و پايين بودن سهم دريافتي آنها از قيمتي است كه مصرفكنندگان نهايي پرداخت مينمايند. بيشتر كشاورزان و كارشناسان، اين امر را ناشي از نقائص موجود در ساختار بازار محصولات كشاورزي ميدانند. از طرفي با توجه به اهميت موضوع و جايگاه مهم تنظيم بازار محصولات كشاورزي كه هماكنون يكي از چالشهاي اساسي در اقتصاد ملي محسوب ميگردد. فقدان جايگاه و رويكرد بازاريابي محور در بخش كشاورزي بويژه در تشكلها و شركتهاي تعاوني روستايي و كشاورزي بعنوان متوليان قانوني امر خريد و فروش و بازاريابي در بخش كشاورزي و ضعف مفرط در آشنايي مديران عامل و اعضا هيئت مديره حدود 6500 شركت تعاوني و اتحاديههاي تعاون روستايي و كشاورزي با بازاريابي، حتي در سطح ملي و داخلي و مهمتر از همه بينالمللي، وم توجه هرچه بيشتر به ورود علمي و عملي به مبحث بازاريابي را ميطلبد. در همين راستا، تحقيق حاضر با شناسايي عوامل مختلف مؤثر در بازاريابي محصولات كشاورزي سعي دارد با تعيين اولويتهاي محصولي و منطقهاي و شناسايي متغيرهاي مهم دخيل در بازاريابي و فروش محصولات از طريق شبكة تعاونيهاي روستايي و كشاورزي، برنامهاي جامع در اين زمينه ارائه دهد. لذا با تكميل1321 پرسشنامه از 27 استان كشور و تحليل سؤالات آن مهمترين عوامل مؤثر بر بازاريابي از طريق اين تعاونيها شناسايي شد و راهكارهاي لازم ارائه گرديد.
استاندار زنجان:توسعه بخش كشاورزي از رويكردهاي دولت عدالت محوراست
تلاش بیشتری برای سرمایه گذاری در گلستان شود
هزار تن برنج پرمحصول از كشاورزان مازندراني خريداري ميشود
اجرای آبیاری تحت فشار در 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: سوزاندن بقاياي گياهي ضمن افزايش گا